تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
جعفرزاده در گفتگو با رویداد۲۴، از ظریف، لاریجانی، و شریعتمداری به عنوان کاندیداهای مقبول یاد می‌کند:

ظلم به لاریجانی قرار است کی جبران شود؟ | می‌خواهند از فضا سواستفاده کنند و افرادی مانند مخبر را بیاورند | اگر ما بخواهیم کسی روی کار بیاید که بوی خاتمی بدهد چه کسی را باید ببینیم؟

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس، معتقد است جریانی می‌خواهد با سواستفاده از عزاداری عمومی برای درگذشت رئیس‌جمهور، فضای نقد و رقابت انتخاباتی را محدود کند.

جعفرزاده ایمن آبادی درباره انتخابات ۱۴۰۳

رویداد۲۴ | زینب غبیشاوی:  ۵۰ روز دیگر باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود اما هنوز مشخص نیست چه کسانی قرار است حضور پیدا کنند. در این بین اما گمانه‌زنی‌های متعددی از حضور برخی از سیاستمداران به گوش می‌رسد که اگر شورای نگهبان فضا را باز کند، می‌توان به آشتی مردم با صندوق‌های رای امیدوار بود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق مجلس، در نقد و تحلیل وضع موجود به رویداد۲۴  می‌گوید: واقعیت امر این است که ما از منتقدین دولت سیزدهم بودیم ولی ما به مرگ کسی راضی نبوده و نیستیم و اساسا موضوع ما شخصی نیست. مجدداً هم به عموم مردم ایران تسلیت می‌گویم. روز تشییع در تهران حضور داشتم که وظیفه اخلاقی‌ام بود. ما یک وفاق، وحدت و انسجام ملی را شاهد بودم. 

در ادامه مهم‌ترین صحبت‌های جعفرزاده را بخوانید:

نگران سواستفاده از شهادت آقای رئیسی هستیم

* اکثر دوستان اصلاح‌طلب، اعتدالی نیز حسب وظیفه شرعی و دینی و انسانی در این مراسم شرکت کردند. اکنون یک وفاق و انسجام به وجود آمده است و باید کینه و کدورت‌ها کنار گذاشته شود. 

*رئیس‌جمهور و همراهان ایشان شهدای خدمت بودند جایشان روی سرما اما اگر کسانی بخواهند از این وضعیت سواستفاده کنند تا دوباره بر کرسی ریاست بنشینند و از امکانات دولت استفاده کنند، توصیه می‌کنم که از چنین کاری پرهیز کنند. نه خدا و نه خلق خدا راضی به چنین کاری نیست و باعث می‌شود مردم مجدد با صندوق رای قهر کنند.

* حقیقتا نگران هستم. از این حیث که یک هسته تمامیت‌خواه داریم که اجازه  و فرصت بروز و ظهور به قاطبه مردم را نمی‌دهد و خودش را قیم‌ ملت می‌داند و تمایل دارد تا در یک انتخابات حداقلی همچنان قدرت را در درست خودشان نگه دارند. 

* انتخابات خفت‌بار مجلس دوازدهم هنوز از اذهان پاک نشده است. رسانه‌ها به سمتی پیش می‌روند که با ترس و لرز که به آنها گفته شده مطلب و نقدی از دولت منتشر نکنید و حرف نزنید. بله خب این چند روز عزا بود. قبول. در این مدت صحبتی نمی‌کنیم اما ما فرصت کمی تا انتخابات داریم. 

* آیا ما در این مملکت مشکل داشتیم یا نه؟ مگر هفته قبل علما تذکر ندادند و نسبت به شرایط بد اقتصادی انتقاد نکردند؟ محصول دولت سیزدهم تا به اینجای کار محصول خوبی نبود. حالا رئیس‌جمهور شهید شدند و ما هم متاثر هستیم.

* در یک پرانتز بگویم که ما ابهامات بسیار زیادی نسبت به این سقوط داریم و ضعف شدید اطلاع‌رسانی زیادی داریم و این‌ها باید در قبال ابهامات مطرح شده، پاسخگو باشند.

* واقعیت این است که در ۵۰ روز باقی مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری که ده روز آن هم به عزاداری می‌گذرد و برای کسانی که می‌توانند مردم را پای صندوق رای بیاورند بسیار فرصت کمی است. 

*دولتی‌ها و حکومتی‌ها ابزار، قدرت، ثروت و امکانات دارند. آیا حالا هم حاکمیت می‌خواهد انتخاباتی مشابه با انتخابات دوازدهم و سیزدهم برگزار کند؟ من توصیه و خواهشم این است که از خون شهید نردبان نسازید. 

*من احساس می‌کنم برخی تلاش دارند تا از فضای احساسی حاکم بر جامعه و ناراحتی مردم سواستفاده کنند و کسی  را از همین تیپ و مدل بر کرسی ریاست جمهوری بنشانند. 


بیشتر بخوانید: سناریوهای انتخابات پسارئیسی | انتخابات بعدی مانند سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود یا بازی تغییر کرده است؟


* آقایان زاکانی، مخبر و بذرپاش عناصر خوبی برای آوردن مردم پای صندوق رای نیستند. 

*ما هنوز از عملکرد مخبر در موضوع کرونا و جنایتی که در حق مردم کردند گله‌مند هستیم. آقای زاکانی تهران را حداقل ۵۰ سال عقب انداخته است! اگر می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، بیایند در یک فضای رقابتی حضور پیدا کنند. ما الان نگران سلامت انتخابات هستیم چرا که الان زیر پای دولتی‌ها فرش قرمز پهن شده است. 

*کابینه دولت رئیسی باید همگی استعفا دهند و کنار بروند ، چرا که این‌ها بزرگترین ظلم را به آقای رئیسی کردند. این مرد زحمت‌کش تیم نداشت. 

*نکته مثبت آقای رئیسی تلاش و دوندگی بود اما خروجی نداشت و کاملاً جای نقد دارد. از میدان گازی آرش گرفته تا همین سدی که تعجب می‌کنم چرا رئیسی برای افتتاح آن شرکت کرد. حقابه ما چه شد؟ چه کسی مشورت داده به رئیسی که به آنجا رفت؟ رئیسی مشاروان بسیار بد و ضعیفی داشت.

ظلمی که به لاریجانی شد، جبران شود

* بالاخره ظلم بزرگی که به آقای لاریجانی شد اکنون باید این ظلم برطرف شود و یک رغبتی را برای مشارکت مردم ایجاد کنیم تا نشان دهیم برکت خون شهید یعنی چه.

* آقای لاریجانی، آقای جهانگیری، آقای شریعتمداری، آقای نوبخت، آقای ظریف،آقای آذری‌جهرمی، افرادی هستند که می‌توانند مردم را پای صندوق رای بیاورند. 

* من خواهش می‌کنم شورای نگهبان با دید وسیع‌تر و بازتر برخورد کند. شورای نگهبان محصول خود را در مجلس یازدهم که اسم آن را خفت‌با‌ر‌ترین انتخابات می‌گذارم، دید. 

*افرادی که نام بردم، افرادی هستند که به آنها جفا شد، صراحتا به این‌ها ظلم شد. این افراد برای مردم مقبولیت دارند. الان فضا برای تیم دولتی‌ها و حاکمیتی‌ها بسیار فراهم است. فرش قرمز برایشان پهن است و به راحتی با احساسات مردم بازی می‌کنند و بی‌دلیل رد‌صلاحیت می‌کنند و مردم هم قهر‌ می‌کنند و بعد هم از فرصت استفاده می‌کنند افرادی مانند مخبر را روی کار می‌آورند.

*ما نگران مشارکت هستیم و مشارکت در انتخابات به دست می‌آید. اگر شورای نگهبان دوباره بخواهد بر فضای بسته خود تاکید کند و دوستداران انقلاب و نظام را با سلیقه خودش از دور انتخابات کنار بگذارد، دیگر مشارکتی وجود نخواهد داشت.

*یک هسته مرکزی با فشار رسانه‌ها تلاش می‌کند تا یکی از همین آقایانی که در سیستم دولت هستند را بالا بیاورند! اما شورای نگهبان باید فضا را باز کند و از رجل سیاسی این مملکت که بی‌جهت کنار گذاشته شدند استفاده کند و افرادی که خودشان می‌خواهند را هم بیاورند و بعد اجازه دهند که مردم تصمیم بگیرند تا انشالا دیگر شاهد مهندسی انتخابات نباشیم.

*همه قلبشان برای این شهدا به درد آمده اما باید اجازه نقد داده شود. چرا می‌گویید کسی را می‌خواهیم که بوی رئیسی را بدهد؟ از همین حالا درحال سواستفاده کردن هستید؟

*ما اگر بخواهیم کسی برای ما بوی خاتمی را بدهد چه کسی را باید ببینیم؟ که یکی از موفق‌ترین دولت‌ها بود. ما الان می‌خواهیم ظلم و جفایی که در حق آقای لاریجانی شد جبران شود. جهانگیری، ظریف و شریعتمداری دارای شخصیت‌های برجسته‌ای هستندو مقبول ملت هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
راِیش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
1
17
چه خوش خیال
یعنی باز مردم
بیان رای بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
5
9
خداوند آقای رییسی را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد اما واقعا سفرهای استانی خروجی نداشت یعنی ما بهبودی در اوضاع مملکت ،اقتصاد، رفاه و درمان ندیدیم ،تورم افسار گسیخته ،بیکاری ،فقر وناامیدی از آینده ،همه جا دیده میشد، حرفهای آقای جعفرزاده منصفانه دلسوزانه و خواسته همه ملت انقلابی و همیشه در صحنه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
5
11
خاتمی آمد گفت بی حجاب می توانید باشید. الان بدون خاتمی بی حجاب شدیم. به خاتمی احتیاج نداریم.
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
6
14
خاتمی خر کیه !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
خاتمی بنده خداست به صورت خورشید نمی توان خاک پاشید
خودت خر کی هستی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
2
15
لطفا دهنت رو ببند.
دیگه گول این مزخرفات نمی خوریم.
ناشناس
|
Sweden
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
1
8
آقای لاریجانی شد اکنون باید این ظلم برطرف شود و یک رغبتی را برای مشارکت مردم ایجاد کنیم تا نشان دهیم برکت خون شهید یعنی چه.
فقط با تایید صلاحیت لاریجانی به برکت خون شضهدا میشه پی برد!؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
1
13
عجب, ظلم هاى به ملت را کى بايد جبران کنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
1
14
همه یه طرف، شریعتمداری هم یه طرف. واقعا فکر میکنی کسی بهش اهمیتی میده؟! معلوم میشه شماها هم هنوز از توهم خارج نشدین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
23
1
احمدی نژاد ، لاریجانی، سعید محمد ، جواد ظریف، جلیلی ،قالیباف ، و... افراد رنگارنگ وتهوع آوری هستند که لیاقت وشایستگی جانشینی آیت ا... رئیسی را ندارند و این افراد اصلا صلاحیت ولیاقت حکمرانی بر ملت وکشور را ندارند برای ریاست جمهوری باید دنبال فردی بود که شبیه ترین فرد به آیت رئیسی باشد.
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
2
7
آقای جعفرزاده سلام. اگر پوست چهره تمام این آقایانی که نامبردید را بردارید زیرش همگی یکی هستند چه چپی وچه راستی .مگر یادتان رفته که آقای خاتمی دو دستی میزش را چسبید وبصورت همه بیست میلیون واندی رای دهنده اش تف انداخت اگر یادتان رفته به سخنرانی ایشان درکرمانشاه رجوع کنید.
نظرات شما